60-plussers zijn meer prijsbewust!

Zie je wel, ik wist het wel! Mensen met een hogere leeftijd (en dus meer levenservaring) zijn een stuk prijsbewuster dan latere generaties.  Uit onderzoek is gebleken dat prijzen in de supermarkt hebben een grotere invloed op het koopgedrag van 60-plussers hebben , dan op dat van jonge klanten. Ouderen denken dat de prijzen meer zijn gestegen dan jongeren en passen hun bestedingspatroon vaker aan als de economie tegenzit.
Ruim zes op de tien ouderen zegt sinds het uitbreken van de crisis beter op aanbiedingen te letten, blijkt uit het onderzoek naar consumententrends. Datzelfde zegt slechts 37 procent van de consumenten tussen de 18 en 30 jaar oud. Ouderen baseren de keuze voor een supermarkt veel vaker op de goede prijs-kwaliteitverhouding, terwijl jongere supermarktbezoekers meestal voor de dichtstbijzijnde supermarkt kiezen.

Zestigplussers zijn daarnaast pessimistischer over de stijging van de prijzen. Zij schatten de prijsstijging het afgelopen jaar met 3,5 procent meer dan een procentpunt hoger in dan jongeren. De laatstgenoemde groep zit met een gemiddelde schatting van een prijsstijging van 2,4 procent 0,2 procentpunt onder de daadwerkelijke toename van 2,6 procent.

Dit alles blijkt uit onderzoek van Deloitte onder meer dan 2600 klanten.

Lees ook:Vlees van de slager populair onder 50-plussers
Lees ook:Jongere automobilist kan nog wat leren van de meer belegen autorijder
Lees ook:Eén op de drie mannen verschoont ondergoed niet dagelijks
Lees ook:Ouderen willen vooral gezond en scherp blijven
Lees ook:Ouderen netwerken steeds meer met mobieltje

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>