- Home
- eten en drinken
- Verlaag je bloeddruk met zwarte thee
Zwarte thee verlaagt de bloeddruk en slechts drie kopjes volstaan, zo stellen onderzoekers van de University of Western Australia in Perth. Dat is nog eens een eenvoudige manier om weer een stuk gezonder te worden!
De drie kopjes thee per dag verlagen de bloeddruk gemiddeld met twee tot drie punten. Dat lijkt weinig, maar volgens de onderzoekers kan zelfs een kleine verlaging van de bloeddruk al grote gevolgen hebben voor het hart- en de vaten. Inslaan dus, die zakken thee! Volgens de onderzoekers is het voor het eerst dat het lange termijneffect van zwarte thee op de bloeddruk wordt aangetoond. Hodgson en zijn collega’s bestudeerden 95 mannen en vrouwen die regelmatig thee dronken.
De helft van hen kreeg gedurende zes maanden drie koppen zwarte thee per dag. De rest dronk een placebodrankje met dezelfde smaak en een gelijk cafeïne gehalte. Na afloop van het experiment was de bloeddruk in de theegroep dus duidelijk lager.
Lees ook:Ga je depressie te lijf met groene thee
Lees ook:Thee maakt vrouwelijke bloedvaten schoon
Lees ook:Het drinken van koffie heeft een groot effect op de borstgrootte
Lees ook:Allerbeste drank ter wereld is thee
Lees ook:Gezondheidsstoffen in thee verlagen kans op beroerte
Heb jij 50plus.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!
Goed nieuws voor de Engelsen, in Nederland wordt volgens mij tegenwoordig meer groene thee gedronken. Ook erg gezond natuurlijk!
Goeie tip! ga ik zeker eens proberen. Hopelijk kan ik hiermee mijn bloeddruk verlagen