Is migraine tegen te houden door het eten van de juiste voeding?

Voeding speelt een hele belangrijke rol bij migraine. Onderzoek heeft aangetoond dat bepaalde voedingsstoffen verantwoordelijk kunnen zijn voor een migraineaanval. De vraag is nu of je jezelf ook al etend kan beschermen tegen hoofdpijn. Hoewel er nog niet veel bewijs op tafel ligt, lijkt het antwoord toch positief. Ontdek hier wat je moet eten om een pijnlijk hoofd te verzachten en de kans erop te verkleinen.

 

Spinazie

Nog een extra reden om vaker groene bladgroenten te eten. Spinazie en soortgenoten zijn rijk aan riboflavine, een type vitamine B dat migraine zou helpen voorkomen.



Watermeloen

Wie onvoldoende water drinkt, kan hoofdpijn krijgen door dehydratatie. Je hoeft de schade niet per se al drinkend te herstellen, ook met waterrijke voeding als watermeloen en komkommer kan je al heel wat doen. De sappige meloensoort bevat bovendien essentiële mineralen die je verliest wanneer je gedehydrateerd bent, zoals magnesium en kalium.

Aardappelen

Van kalium gesproken: dit mineraal kan hoofdpijn helpen verzachten. Wie dacht dat bananen de topbron zijn, heeft het mis. Een aardappel van middelmatige grote in de schil bevat ongeveer 926 milligram kalium, meer dan dubbel zoveel als een banaan.

Vette vis

Ook omega 3 kan wonderen doen voor je hoofd. De vetzuren hebben een ontstekingsremmende werking, waardoor je aan (chronische) hoofdpijn kan ontsnappen. Leg daarom gerust eens een stukje zalm op je bord.

 

Bron: goedgevoel.be

Lees ook:Te gek! Zo snij je eenvoudig je watermeloen in stukjes
Lees ook:Doe de “hoofdpijn zelftest”
Lees ook:Aardappelen het nieuwste supervoedsel
Lees ook:Last van migraine? Goed nieuws:
Lees ook:De verfrissende watermeloen smoothie (recept)

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>