Zomerse tussendoortjes met minder dan 100 kilocalorieën

Het is zomer! De tijd van ijsjes, rosé en barbecuen. Als je niet oppast eet en drink je er zo een paar kilo bij. Gelukkig zijn er genoeg gezonde én minder calorierijke zomerse tussendoortjes te verzinnen.

Bananenijs
Pel een banaan en snij deze in plakjes. Doe de plakjes ongeveer een à twee uur in de vriezer. Ze hoeven niet volledig bevroren te zijn, maar wel goed koud. Vervolgens doe je deze plakjes in de blender, net zo lang tot het een egale en romige textuur krijgt. Smakelijk en makkelijk en ongeveer zo’n 86 kilocalorieën.
Watermeloen

De watermeloen doet zijn naam eer aan: hij bestaat namelijk voor 95 procent uit water! Een goede dorstlesser dus in de zomer en watermeloen bevat weinig calorieën, zo’n 37 kilocalorieën per 100 gram. Daarnaast is watermeloen ook rijk aan ijzer, kalium en vitamine C.

Aardbeien
Heerlijk op beschuit of in taart, maar ook zo uit het vuistje heel lekker. Aardbeien bevatten weinig calorieën. Een schaaltje gevuld met 100 gram van deze overheerlijke zomerkoninkjes bevat zo’n 36 kilocalorieën. En zo heb je ook alweer de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid fruit binnen.

Komkommer
De ideale snackgroente is komkommer. In 100 gram komkommer zit zo’n 97 gram water en maar 13 kilocalorieën. Daarnaast bevat komkommer net als andere groentesoorten veel vezels en voedingsstoffen. Zo is komkommer een goede bron van B-vitamines, maar je vindt er ook andere vitaminen en mineralen in.

Edamame, groene sojaboontjes
Groene sojaboontjes zijn ook een lekker en licht tussendoortje. Besprenkel ze met citroensap of chilivlokken. 50 gram sojaboontjes bevatten zo’n 55 kilocalorieën.

Verse muntthee
Een glas verse muntthee is verfrissend en slank. Vaak wordt het wel geserveerd met honing. Let er dan wel op dat je er niet te veel in doet. Maak je thuis zelf met verse munt thee? Bewaar de verse munt in de koelkast. Daar is het nog een paar dagen houdbaar. Wikkel de munt in een vochtig keukenpapiertje of in een vochtige theedoek.

Raket
Toch liever een ijsje in plaats van deze lichte snacks? Kies dan voor een Raket. Wist je dat in een Raket slechts 40 kilocalorieën zitten?

 

Bron: gezondheidsnet

Lees ook:Water met een smaakje, een leuk en lekker alternatief
Lees ook:Slank en lekker deze salade met spinazie en groene asperges (recept)
Lees ook:Gegrilde roodbaars op kruidencouscous (recept)
Lees ook:De verfrissende watermeloen smoothie (recept)
Lees ook:Marokkaanse couscoussalade met sardines

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>