Oudere hoogopgeleide vrouw let op duurzaamheid kleding

Slechts 2 procent van de Nederlandse vrouwen let bij het kopen van kleding op verantwoorde productie, zo blijkt uit onderzoek naar de drijfveren bij het kopen van kleding. Maar de wat oudere en hoog opgeleide vrouw heeft wel oog voor dit aspect! Hulde aan jullie dus!  In Nederland worden door bijna 7 miljoen vrouwen van 15 jaar en ouder jaarlijks circa 150 miljoen stuks kleding gekocht. Uit onderzoek van onderzoeksbureau GfK komt ‘prijs’ als meest genoemd aspect naar voren als het gaat over het aanschaffen van kleding. Daarnaast letten vrouwen op zaken als pasvorm, draagcomfort en combinatie-mogelijkheden. Van alle voorgelegde aspecten scoort ‘verantwoord geproduceerd’ het laagst. Slechts 2 procent van de Nederlandse vrouwen van 15 jaar en ouder laat dit aspect meewegen bij het kopen van kleding. Het zijn vooral de oudere, hoogopgeleide vrouwen die bovengemiddeld kijken naar het aspect verantwoorde productie.

Lees ook:Winkelketens geen aandacht modieuze 55-plusser
Lees ook:Borstkanker op latere leeftijd
Lees ook:Vrouwen zeker in bikini als ze 59 jaar zijn!
Lees ook:Niet meer, wel betere seks als je oud(er) bent!
Lees ook:Vrouwen smeren wat af op middelbare leeftijd

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>