Vier op tien Nederlanders al stijf van de kerststress

Zijn jullie al rond met de kerstaankopen? Die vraag komt misschien een beetje paniekerig over, maar weet dat er bij heel veel Nederlanders al enorme stress is voor de feestdagen die aan het einde van december gepland staan. Bijna vier op de tien Nederlanders voelt de kerstdruk al, zo  blijkt uit een enquête van Groupon, waarvoor 1.097 Nederlanders zijn ondervraagd.Terwijl de Nederlandse man het meeste geld uitgeeft aan het kerstcadeau van hun vrouw, besteden vrouwen het meest aan een cadeau voor de kinderen.De vrouwelijke respondenten geven aan dat zij het ieder jaar moeilijk vinden een cadeau voor de man of vriend te kopen. Dit cadeau wordt meestal ook het laatst gekocht.Meer dan de helft van de Nederlanders verwacht dit jaar een cadeau te krijgen en te geven met Kerst. Eén op de tien ondervraagden geeft daadwerkelijk iets om iemand anders te verrassen en verwacht niet perse iets terug. Ruim zes op de tien Nederlanders geeft het kerstcadeau dat zij in voorgaande jaren kregen qua cijfer een 8 of hoger. 22 procent geeft aan nog nooit een kerstcadeau te hebben gekregen dat ze niet hadden gewild. Van degene die wel ongewenste cadeaus krijgt, geeft een groot deel ze weer weg of ze belanden in de kast. De meerderheid van de respondenten voelt zich niet erg prettig bij het ‘doorgeven’ van een cadeau en is bang dat iemand er achter zou komen.

Lees ook:Crisis ook merkbaar voor moederdag!
Lees ook:We zijn sparen met spaarzegels en kortingspasjes zat!
Lees ook:Valentijnsdag raakt uit de gratie
Lees ook:Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak
Lees ook:Partners geven verkeerde cadeaus

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>