Grote voorjaarschoonmaak niet meer van nu

De lenteschoonmaak, zoals we die van vroeger kennen, is passe! Als we naar het gedrag van de Britten kijken, wint de herfstschoonmaak terrein. Van de badkamer tot de binnenkant van de oven: het najaar vinden ze het moment voor reinigen. Oude kleren worden dan ook weggegooid en maken we de tuin klaar voor de winter. De laatste week van augustus stijgt de verkoop van huishoudspullen in Groot-Brittannië enorm, dat blijkt uit de cijfers van supermarktketen Tesco. Gaan wij ze volgen? De verkoop van was- en kuis producten nam met 25 procent toe tijdens deze periode, in vergelijking met de verkoop in een normale week. Bij de traditionele lenteschoonmaak is dit slechts 15 procent. Mensen kochten dan ook 20 procent meer vlekkenverwijderaars, dit gaat gepaard met een stijging in waspoeders en wasverzachters.
Productmanager Simon Marsden van Tesco: “De herfstschoonmaak is als Kerstmis voor ons, het is de grootste piek in het jaar. Gezinnen willen na de vakantie met een schone lei beginnen, zeker omdat de kinderen een hele vakantie in het huis hebben gespeeld. Ze komen met opgeladen batterijen terug van hun reis en willen hun huis klaarmaken voor een nieuw seizoen.”

Lees ook:The Music of Simon & Garfunkel
Lees ook:Olympische winterspelen zorgen niet voor ‘oranjekoorts’
Lees ook:Nederlandse vakantiegangers ontspannen snel
Lees ook:Wijnverkoop ingestort na accijnsverhoging
Lees ook:Pensionado’s gaan vaker op vakantie

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>