Bereidheid tot grote aankopen onder jongeren en senioren stijgt

De Nederlandse consument heeft nog steeds weinig plannen voor het doen van grote aankopen en zij schatten de kans om een huis, auto of meubels aan te schaffen in 2010 zelfs lager in dan drie maanden terug. Echter,  65-plussers en jongeren tot 25 jaar zullen in 2010 meer grote aankopen gaan doen zoals van huizen, auto’s en meubels. De middengroepen tussen de 35 en 64 jaar blijven pessimistisch en hun koopbereidheid is verder gedaald blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Tilburg onder 2000 Nederlanders.Onder mensen tussen de 35 en 44 jaar is de koopbereidheid juist sterk gedaald in vergelijking met een peiling vorig najaar. Ook in de groep van 45 tot 54 jaar is er minder behoefte om de portemonnee te trekken voor nieuwe meubels, een auto of een huis.

Bij 65-plussers is de kans op een grote aankoop groter geworden, maar het gaat hier wel om lage percentages. Jongeren tot 34 jaar zijn het meest kooplustig. Meer dan een kwart verwacht nieuw interieur aan te schaffen en rond de 12 procent wil een auto kopen. In de leeftijd van 25 tot 34 jaar is er grootste groep mogelijke huizenkopers (bijna 12 procent)

Lees ook:Ouderen houden de autoindustrie nog een beetje op peil
Lees ook:50-plusser ziet economie somber in en houdt hand op knip
Lees ook:Autobezit onder 65-plussers sterk gestegen
Lees ook:Grote schoonmaak….. doen we er nog aan?
Lees ook:Aantal senioren met auto stijgt

1 Reacties // Reageer

One thought on “Bereidheid tot grote aankopen onder jongeren en senioren stijgt

  1. Katia

    Ja een tendens die aanzienlijk jaar tot jaar toeneem.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>