Is het omdat ze de afdankertjes van de kinderen krijgen? Of heeft het te maken met gebruiksgemak? Hoe dan ook: Nokia en Motorola trekken vooral oudere gebruikers, en Samsung-telefoons worden vooral door tieners gekocht. Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper. De jongeren zijn vooral te porren voor Blackberry en Samsung-telefoons. Gebruikers van vijftien tot achttien jaar willen Samsung-telefoons. Dat merk staat nummer één in die leeftijdscategorie. Als je het mij vraagt kan iedere 50-plusser gewoon het beste een iPhone kopen. Want als je nou echt een makkelijke, mooie en gebruiksvriendelijke telefoon wilt… (Oke, oke…ik ben bevooroordeeld!)Oudere telefoongebruikers willen vaak een Nokia of Motorola-telefoon. Zestig procent van de gebruikers van deze merken zijn tussen de 30 en 64 jaar. Apple en HTC-telefoons geven meer uit dan de gebruikers van andere telefoons. Smartphonegebruikers, zo onderzocht Telecompaper een half jaar lang onder 14.000 consumenten, zijn gemiddeld hoger opgeleid en hebben bijna allemaal een postpaid abonnement. Smartphonebezitters hebben ook vaak een telefoon van de zaak. Verdere resultaten van het onderzoek: gebruikers met een Blackberry versturen de meeste sms-jes, gevolgd door de bezitters van Apple en LG-telefoons. Er gaan bijna net zoveel telefoons over de virtuele toonbank van webwinkels als over de echte toonbank van gewone winkels. Met uitzondering van Blackberry’s, die vaker in gewone winkels worden verkocht dan andere merken. Telecompaper meldt dat 36 procent van de telefoongebruikers zijn abonnement online afsluit.
Lees ook:Skype op je iPhone
Lees ook:Vijftigplusser ontdekt massaal de smartphone
Lees ook:Mobiele telefoon maakt families hechter
Lees ook:Ouderen zijn veel zuiniger op smartphone dan jongeren
Lees ook:Helft 75-plussers heeft geen internetaansluiting