Opmerkelijke uitkomst bij een onderzoek, waarvan de uitslagen vandaag zijn gepubliceerd: Nederlandse consumenten gingen namelijk in het derde kwartaal van dit jaar vaker naar de supermarkt, maar rekenden per keer minder af. De totale omzet van supermarkten steeg in deze periode met 0,3 procent. Dat blijkt uit cijfers die onderzoeksbureau GfK vrijdag heeft gepubliceerd.
De omzet over het derde kwartaal van 2012 kwam uit op 8,02 miljard euro. In september nam de omzet toe met 0,3 procent tot 2,46 miljard euro. In deze periode lag de omzet per kassabon 2,3 procent lager dan in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. Per afgerekende kassabon was dat een daling van 50 cent. Per kassabon gaven supermarktbezoekers in het derde kwartaal 21,20 euro uit.
Lees ook:Uit eten steeds populairder
Lees ook:Verrassend feitje over de euro
Lees ook:70% 50-plussers inmiddels online
Lees ook:Ouderenzorg wordt productiever
Lees ook:Opmars internet shoppen zet door