De voetbalgekte compleet: shirt sponsors

Het Nederlands elftal heeft Nike als kledingsponsor. Het Amerikaanse bedrijf levert kleding aan nog vier andere landen die deelnemen aan het EK. De grote sportmerken doen er alles aan om de voetbalshirts te mogen leveren die gedragen worden door de nationale teams tijdens grote toernooien. Zo heeft Nike onlangs een grote slag geslagen.

 

Het Nederlands elftal heeft Nike als kledingsponsor. Het Amerikaanse bedrijf levert kleding aan nog vier andere landen die deelnemen aan het EK. 

Nike is er in geslaagd om vanaf 2011 het Franse nationale team als klant binnen te halen. Daarvoor heeft het sportmerk wel diep in de buidel moeten tasten. Er is in totaal 42,6 miljoen euro betaald aan de Franse voetbalbond. De Franse voetbalbond ontvangt jaarlijks ook voor 2,5 miljoen euro aan kleding en dat gedurende zeven jaar. Dat is vier keer meer dan wat Adidas tot nu toe heeft overgemaakt en zelfs twaalf miljoen euro meer dan wat Umbro betaalt om zijn kleding aan het Engelse team te mogen leveren.
Adidas, dat het Duitse elftal kleedt, is tot nu toe marktleider voor de Amerikaanse nummer twee, Nike, en de Frans-Duitse groep Puma. Voor Euro 2008 levert Adidas aan zes teams, Nike en Puma aan vijf landen. Maar bij het volgende wereldkampioenschap wil Nike er alles aan doen om de leiding over te nemen.

Lees ook:Groot verlies bij Oranje!
Lees ook:Nederland hielp Haïti……. en hoe!!!!!!
Lees ook:Heeft u nog een Monet of Picassootje op zolder?
Lees ook:Nachtclub-uitje in Brazilie: 1974-achtige taferelen met Oranje?
Lees ook:Frankrijk trekt meeste bezoekers…ter wereld!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>