Sop je huis met de knalroze schoonmaakset voor Pink Ribbon

Nederlanders zijn poetsers. Zeker in het noorden steekt zelfs 42% van de inwoners dagelijks de handen uit de mouwen om te poetsen. Typisch is dat schoonmaken nog steeds een vrouwenaangelegenheid is: in 70% van de gevallen maakt de vrouw het huis schoon. Wie er ook poetst, het geeft veel voldoening: meer dan twee derde van de Nederlanders is het erover eens dat een schoon huis rust geeft. Dit blijkt uit het Nationaal Schoonmaakonderzoek dat TNS NIPO begin oktober heeft uitgevoerd onder 500 Nederlanders van 18 jaar en ouder, in opdracht van Vileda, producent van schoonmaakartikelen.

De van oudsher gebruikelijke voorjaars- en najaarsschoonmaak
verliezen aan populariteit. Bijna twee derde van de Nederlanders doet
daar niet langer aan. Bovendien geeft bijna de helft van de
Nederlanders aan niet meer zo grondig schoon te maken zoals dat vroeger
thuis gebeurde. Ruzies over schoonmaken behoren ook steeds meer tot het
verleden. Ruim 70% van de mannen ziet in de schoonmaak geen aanleiding
om te bekvechten. Ook het merendeel van de ondervraagde vrouwen maakt
geen stennis over huishoudelijk werk. Slechts 22% van de vrouwen schiet
hierover wel eens uit haar slof, tegen 9% van de mannen.

De badkamer poetsen, de wc schoonmaken en vooral strijken
zijn
de minst leuke schoonmaakklussen. Minder erg vinden  Nederlanders het
vuilnis buiten zetten,de was doen en ophangen en als minst erg
beschouwd men het in en uitruimen van de afwasmachine.

Het
schoonmaakgedrag verschilt niet alleen per geslacht maar ook per regio.
In Oost-Nederland wordt de stofdoek geregeld ter hand genomen (60%),
terwijl in de andere delen van het land minder dan de helft van de
respondenten stof verwijdert met een doek. Zuid-Nederland gebruikt
regelmatig een kruimeldief (38 %), terwijl deze in Noord-Nederland
helemaal niet populair is (21%). En om het poetsen wat leuker te maken is er nu een knalroze emmer en
vloermop: de Pink Mocio Set, waarvan een gedeelte van de opbrengst naar
Stichting Pink Ribbon gaat. Vanaf oktober, de borstkankermaand, tot en
met december is deze speciale set te koop voor € 15,99 bij Blokker,
Marskramer en Makro. Hiervan doneert Vileda €1,- aan Stichting Pink
Ribbon
.

Lees ook:Pink Ribbon Magazine 2010 is uit!
Lees ook:Knalroze Pink Ribbon leesbril
Lees ook:Mobiele telefoon Nederlanders vol met ziekmakende bacteriën
Lees ook:Oudere Nederlander slaapt beter dan jongere
Lees ook:Plastische chirurgie onder de 25 jaar moet verboden worden

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>