Leukste tentoonstelling van Nederland: ReclameKlassiekers

Een tocht maken langs een historische mix van publieksfavorieten en van campagnes die volgens vakgenoten klassiek zijn… je kent ze vast nog wel:  Petje Pitamientje, het bessenmannetje Flipje van Tiel, de Rolo Olifant, ‘Foutje, bedankt!’ Deze bekende campagnes komen nu samen in de expositie De ReclameKlassiekers, die van 18 december tot en met 27 februari is te zien in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

De tentoonstelling laat de 150 belangrijkste en meest spraakmakende Nederlandse reclames zien uit de afgelopen honderd jaar. Zo kun je bijvoorbeeld het allereerste Blue Band-meisje zien, evenals het destijds controversiële ‘Liever naakt dan namaak’ of de Even-Apeldoorn-bellen commercials van Centraal Beheer.

De tentoonstelling zal herinneringen oproepen en gevoelens bij je losmaken!

Lees ook:“Blij dat ik Rij”, 125 jaar autoreclame in het Louwman Museum
Lees ook:Verzekerd van pechhulp, zonder abonnement
Lees ook:De leukste tien reclames op een rijtje
Lees ook:‘Even Appen’ met Centraal Beheer
Lees ook:Bedenker ‘Even Apeldoorn bellen’ – Aad Muntz overleden

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>