Gisteren, 17 februari is de tentoonstelling Blij dat ik Rij, 125 jaar Autoreclame in het Louwman Museum in Den Haag van start gegaan. De tentoonstelling belicht op een originele manier de maatschappelijke en culturele betekenis van de auto, aan de hand van spraakmakende reclamecampagnes uit binnen- en buitenland.
Je kent ze vast nog wel: Het Pientere Pookje van Daf, de lachende motoragent van Fiat Panda
en de overenthousiaste autoverkoper van Citroën? Legendarische reclames voor auto’s die in ons geheugen gegrift zijn.
De tentoonstelling vindt plaats van 17 februari tot en met 15 april 2012.
Lees ook:Leukste tentoonstelling van Nederland: ReclameKlassiekers
Lees ook:De leukste tien reclames op een rijtje
Lees ook:Panda met voorspellende gaven in actie tijdens WK (…in plaats van Paul de Octopus)
Lees ook:Toon Hermans krijgt een velletje eigen postzegels
Lees ook:Laatste weken tentoonstelling Jean Desmets droomfabriek in EYE