ENNU-magazine: online magazine voor 50-plussers

Arjan in ’t Veld (26) van Bureauvijftig, gespecialiseerd in 50-plus communicatie, lanceerde in maart dit jaar, in samenwerking met Dutch Giraffe Communications, het online magazine ENNU. Het magazine brengt maandelijks nieuws over zaken als gezondheid, reizen, vrije tijd, wonen en financiën.

Hoewel een vergelijking met Plus Magazine, een printblad met veel general interest-onderwerpen, voor de hand ligt, bedient ENNU volgens in ’t Veld een gemiddeld wat jongere doelgroep. Bij Plus Magazine ligt de gemiddelde leeftijd van lezers rond de 63. Over het feit dat ENNU niet in gedrukte vorm verschijnt verklaart In ’t Veld: “Mensen denken vaak dat je het internet moet mijden als je je op ouderen richt. Het tegendeel is waar, ze zijn steeds meer online actief.”

De content voor ENNU wordt geleverd door adverteerders. In het eerste nummer zijn dat onder meer het Wereldnatuurfonds. De KNVB, Free Record Shop en Selexyz. Verder zijn er artikelen over online-dating, herinneringen aan de 2CV van Citroen en een interview met Herman van Veen. De eindredactie is in handen van Gemma Boormans (48). Zij is bladenmaker, tekstschrijver en journalist en werkte voorheen als hoofdredacteur voor Viva Espana.

Door Maurice Hengeveld

Lees ook:ENNU magazine nummer 2 online
Lees ook:Discovery Magazine; nieuw tijdschrift van Discovery Channel
Lees ook:Boer zoekt vrouw krijgt eigen magazine
Lees ook:Nieuwe Neurocampus Magazine in teken eten en drinken
Lees ook:Nieuw magazine én online breinfestival, spanning centraal bij Neurocampus braintraining

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>