‘Aantal klachten over ov-chipkaart daalt’……zeggen ze!

“Het aantal klachten over de ov-chipkaart dat bij het OV Loket binnenkomt is de afgelopen maanden fors gedaald……….” een bericht vandaag op NU.nl.

In de eerste drie maanden van dit jaar kwamen er nog 1469 klachten binnen, in het tweede kwartaal waren dat er 864, in het derde kwartaal 704.

Kan het me bijna niet voorstellen, want wat mij overkwam…..Al drie keer had ik mijn best gedaan een chipkaart te bemachtigen en drie keer kreeg ik als antwoord: Uitverkocht!!

Dan maar on-line aanvragen (wij 50-plussers hebben tenslotte de naam on-line zéér actief te zijn). Prima systeem, alles lukte en binnen 2 dagen had ik de kaart in huis. Maar dan…… bij de kaart krijg je een brief en daarin staat: U activeert uw automatisch opladen op uw OV-chipkaart bij een ophaalautomaat. Kijk in de adresvinder (nieuw venster) of er één bij u in de buurt is. (gedaan en daar wisten ze van niets) Is dit niet het geval? Kies dan voor een balie (vind maar een “bemande” balie) van een OV-bedrijf.

Véél succes! Mij kostte het een zaterdagmiddag!

Lees ook:Overal ov-chipkaart aan het eind van het jaar? HELP?!
Lees ook:Het papieren treinkaartje is binnenkort verleden tijd
Lees ook:OV-chipkaart vervangt strippenkaart in Amsterdam
Lees ook:OuderenOmbudsman krijgt eerste kwartaal 1400 klachten
Lees ook:Leren en oefenen is blijvend goed voor de hersenen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>