Internet in top drie informatiebronnen voor consument

Internet zit over het algemeen in de top drie van informatiebronnen voor consumenten. Dat blijkt uit een studie van het Interactive Advertising Bureau (IAB Belgium) over vijftien sectoren en hun aanwezigheid op het internet. Andere toppers zijn informatie van vrienden en kennissen en personeel van het bedrijf.IAB onderzocht eerder al elf sectoren zoals de retail- en banksector. Websites vormen de eerste bron van informatie voor reizen. In de andere sectoren komt het internet op de tweede plaats. De surfer zoekt vooral informatie over product en prijs. Bijna een op drie consumenten heeft zijn reis overigens al eens via het internet geboekt en 18 procent is dat van plan. Consumenten zijn over het algemeen overigens niet onverdeeld tevreden over websites; ze geven ze een gemiddelde score van 6,5 op 10. Bedrijven zouden meer rekening moeten houden met hun bezoekers. Die zijn op zoek naar exclusieve content en vooral voordeel. Ze willen ook een duidelijk aanspreekpunt via mail en met name het beantwoorden van die mails door de bedrijven laat nogal eens (tot grote ergernis) op zich wachten.

Lees ook:Overstappen loont door nieuwe Telecomwet
Lees ook:Enquête Mediorweb.nl: sociale media gebruik. Vul in en win!
Lees ook:Te weinig aandacht voor uitstroom babyboomers
Lees ook:Sites verzekeraars scoren onvoldoende bij ouderen
Lees ook:Waarschuwing voor misleidende valentijnsberichten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>