Machtsmisbruik bij internetproviders

Om je een idee te geven welke internetprovider “scoort” bij bijna 2.000 consumenten, dit bericht uit de Telegraaf. Het onderzoek is gedaan door de consumentenbond. En hieruit blijkt, dat je er goed aan doet maandelijks iets meer te betalen, dan zoveel ellende te riskeren. Maar liefst vier op de tien internetgebruikers hadden in de maanden augustus en september last van één of meerdere problemen met de internetverbinding. Van de providers bracht vooral Ziggo het er slecht van af met een gemiddeld cijfer van 5,9. XS4ALL leverde de beste service en werd beloond met een 7,8.Klanten van Telfort en Ziggo hadden in de genoemde twee maanden de meeste problemen. Bij beide hadden meer dan de helft van de klanten met één of meerdere storingen te maken. Bij Telfort had daarnaast tweederde van de klanten in dezelfde tijdsperiode last gehad van storingen bij telefonie. Het bedrijf kreeg op dit vlak dan ook een 5 van de ondervraagden. KPN was met een 8,2 de beste leverancier van telefonie.

Op het gebied van klantenservice is het wederom Ziggo die het laagst scoort. Veelgenoemde klachten zijn dat de dienst slecht bereikbaar is en dat e-mails en brieven niet consistent beantwoord worden. In juni kreeg de Consumentenbond al in een week tijd bijna 15.000 klachten over de provider.

zie ook: internetproviders beloven beterschap bij overstap

Lees ook:1 op de 3 internet-overstappers ondervindt problemen
Lees ook:KPN neemt besluit Het Net te laten verdwijnen
Lees ook:Banken raken vertrouwen categorie 45 tot 70-jarigen kwijt
Lees ook:Internetproviders beloven beterschap bij overstap
Lees ook:‘Aantal klachten over ov-chipkaart daalt’……zeggen ze!

1 Reacties // Reageer

One thought on “Machtsmisbruik bij internetproviders

  1. Jaco van der Laak

    Waar ik mij vooral aan stoor is, dat de telefoonproviders (Telfort mobiel in mijn geval)die zijn aangesloten bij BKR bij het minste geringste een melding inzake betalingsachterstand doorgeven. Binnen mijn beperkte familiekring komt dat zelfs enkele keren voor. In beide gevallen betreft het administratieve fouten bij henzelf, waarbij zij niet in staat blijken om ze op te lossen, dus het probleem maar doorschuiven naar BKR en als gevolg daarvan blokkeert ICS (credit card service org) in paniek de credit faciliteit van hun clienten (dus ook bij mij. Ik (wij) mogen dan ons best doen om (opnieuw)de chaos bij o.a. Telfort binnen te dringen om te proberen het door hunzelf gekreeerde probleem op te lossen. De omgekeerde wereld, en dat schijnt vandaag de dag de normale wereld te worden. Kan hier wat aan worden gedaan? of niet?

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>