Viagra: nummer 1 op ‘de nagemaakte merkenlijst’

Wie (net als ik) regelmatig spam-mails ontvangt zal ongetwijfeld niet verbaasd zijn: Viagra is meest nagemaakte product ter wereld. En zoals je uit de spammails wel op kunt maken, het is een lucratieve buisines om de potentieverhogende blauwe pilletjes na te maken. In 2011 werd 22,2 miljoen nep Viagra pillen ontdekt, zo blijkt uit een onderzoek van de WCO. Op de tweede plaats staat sport- en lifestylemerk Nike, waarvan vorig jaar 5,8 miljoen namaak-artikelen werden ontdekt. Sigarettenmerk Marlboro staat op de derde plaats.

Dit alles blijkt uit het jaarlijkse rapport van de World Customs Organisation in Brussel. Ook de producten van pennen- en aanstekermerk BIC en anticonceptie-fabrikant Nesmark staan op de lijst, evenals de producten van Duracell, Nokia, Gillette, Benson & Hedges, Apple, MAC en Louis Vuitton. In de Verenigde Staten wordt het meest melding gedaan van nep-artikelen, met in totaal 9.761 gevallen, gevolgd door Duitsland, Frankrijk, Saudi Arabië en Japan. De grootste hoeveelheden nep-artikelen worden aangetroffen in Italië. Daar werden in 2011 39,2 vervalsingen aangetroffen. Ook in Bulgarije (20,6 miljoen), de Verenigde Staten (18,7 miljoen) Saudi Arabië (18,3 miljoen) en Frankrijk (6,7 miljoen) is veel nep-spul op de markt. In totaal werden in 2011 van 980 merken namaak-artikelen aangetroffen.

Lees ook:Frankrijk trekt meeste bezoekers…ter wereld!
Lees ook:Bob Dylans nieuwe album “Tempest” komt eraan
Lees ook:Bezoek het Boekenfestijn in IJsselhallen Zwolle
Lees ook:Uitbreiding Gouden boekjes assortiment bij Albert Heijn
Lees ook:We moeten aan de hoelahoep!

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>