Bijna 80 procent van de hele omzet van een slagerij is te danken aan 50-plussers. Jongere consumenten kopen hun vlees liever in de supermarkt (7,2 procent), een schamele 2,4 procent is te vinden in de slagerij. De consumenten kiezen vooral voor de slager door “een betere smaak”, “een betere structuur” en “verser vlees”.
Ook het sociale aspect (de klanten ‘kennen’ de slager) is belangrijk. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau GfK. Uit het onderzoek blijkt ook dat de consumptie van vers vlees onder druk staat door veranderende eetgewoontes. Hierbij is vooral de trend van minder vlees eten te zien.
Ook lijken de prijsverschillen tussen supermarkt en slager zich nu te stabiliseren.
Bron: NU.nl
Lees ook:Trend: mensen eten meer groenten en minder vlees & vis
Lees ook:Vaker minder uitgeven bij de supermarkt…
Lees ook:Liever vis van de markt
Lees ook:Ouderen zoeken producten om leven zo makkelijk mogelijk te maken
Lees ook:60-plussers zijn meer prijsbewust!