Senior shopt voor lijfrenteuitkering

Het overgrote deel van de senioren met een levens-verzekering gaat shoppen naar de beste aanbieder voor de lijfrente-uitkering bij het vrijkomen van het lijfrentekapitaal. Dat blijkt uit een onderzoek van seniorencommunity Goedenwel in opdracht van Pensioenkoers.nl. Slechts 13% blijft bij de verzekeraar waar de lijfrente is opgebouwd.Driekwart van de deelnemers maakt regelmatig gebruik van vergelijkingssites. Online vergelijken gebeurt met name voor computers (75%), witgoed (72%), bruingoed (67%), telecomabonnementen (64%) en energieproducten (52%). Opvallend is dat online vergelijken veel minder gebeurt als het gaat om financiële producten (36%).

Shoppen voor een lijfrente doet 87%. Een meerderheid van 53% oriënteert zelf, 34% doet dit met behulp van een tussenpersoon en 13% accepteert het aanbod van de bestaande verzekeraar. Aldus het onderzoek van Goedenwel waar 358 senioren aan mee deden, waarvan de grootste groep in de leeftijdscategorie 55 tot 64 jaar valt.

Pensioenkoers is actief sinds 2008 en is uitgegroeid tot de meest complete digitale vergelijkingssite van vrijkomend pensioen, lijfrente, en gouden handdrukkapitalen, waarop tien grote verzekeraars actuele tarieven aanbieden. De verschillen in hoogte van uitkering van de verzekeraars kan oplopen tot meer dan 20%. Via Pensioenkoers kan een offerte op een hele eenvoudige manier worden aangevraagd en een lijfrentepolis direct worden afgesloten. Pensioenkoers is een samenwerkingsverband van actuarieel bureau Vermaase Insurance Automation, assurantietussenpersoon Apple Tree en de verzekeraar Achmea Innovatie.

Goedenwel is een mvo-initiatief van Achmea en komt voort uit de ambitie om de 55 plus doelgroep in het algemeen, en haar verzekerden in het bijzonder tegemoet te komen in de derde levensfase. De vragen die deze nieuwe fase met zich meebrengt (pensioen, verwezenlijking van dromen, hoe nu verder?) beantwoordt Goedenwel via het expertpanel, artikelen, maar ook via de leden zelf. Achmea biedt via Goedenwel leden sociale mobiliteit, doordat zij op Goedenwel veel mensen met dezelfde interesses ontmoeten en nieuwe vrienden kunnen maken. Goedenwel wordt meer dan 220.000 keer per maand geraadpleegd en heeft meer dan 19.000 leden.

Goedenwel.nl is een initiatief van Achmea Innovatie. Achmea Innovatie heeft tevens belangen in myler.nl, mijnerfenisgoedgeregeld.nl, pensioenkoers.nl en pincagro.nl.

Lees ook:Pensioenkoers.nl breidt lijfrente vergelijking uit
Lees ook:Culinair onderzoek onder senioren levert verrassende resultaten
Lees ook:Sociaal netwerk voor 55-plussers maakt leven een stuk leuker
Lees ook:55-plusser gebruikt internet voor afsluiten zorgverzekering
Lees ook:Senioren zijn massaal online tijdens vakantie

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>