Opmars internet shoppen zet door

Mannen kopen meer kledij op het web dan vrouwen. Meer dan de helft van de mannen winkelt liever vanuit zijn luie zetel dan te gaan shoppen in winkels. Zie dara twee opmerkelijke uitkomsten van het jongste onderzoek naar consument en internetwinkelen.  Volgens onderzoeksbureau Nielsen kocht 36% van de consumenten in het vierde kwartaal van 2007 kleding, schoenen of accessoires op het web. Dat is het dubbele van de cijfers in 2005, blijkt uit de cijfers van het bureau.

Blijkbaar is mannenmode online verkopen een winstgevende business voor de detailhandel, want de online verkoop van mannenmode doet het goed. De grote modemerken haken aan en openen steeds meer on line winkels en doen zo goede zaken.
In de media wordt minder aandacht geschonken aan mannenmode dan aan vrouwenmode. Toch beïnvloedt dit het aankoopgedrag niet negatief, dat blijkt althans uit de cijfers, want juist mannenmode is 'hot' op internet.

Lees ook:Ouderen shoppen meer en meer online
Lees ook:Gemiddelde leeftijdsverwachting wereldwijd: Man: 68 en vrouw: 73 jaar
Lees ook:Alles is haken – Heel veel accessoires in kleur!
Lees ook:ADV: Ouderen volop actief op internet
Lees ook:Lekker hakend de winter door met ‘Haken in Stijl’

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>