Campagne ‘Door internet blijf je meedoen’

Campagne, start in september, wil senioren inspireren gebruik te gaan maken van internet. Onder het motto ‘Door internet blijf je meedoen’ voert een aantal omroepen samen met Plus Magazine en SeniorWeb een campagne om senioren vertrouwd te maken met internet.

Vanaf september spannen alle partijen zich in om de drempels voor het gebruik van internet door senioren flink te verlagen. Diverse bekende Nederlanders vormen het gezicht van de campagne. De campagne is een initiatief van ILC Zorg voor later en krijgt inhoudelijke en financiële ondersteuning van Digivaardig & Digibewust (www.digivaardigdigibewust.nl).

Deze gezamenlijke actie start met een grote landelijke outdoor campagne. Op 13 september zenden omroep MAX en de NTR (RVU, Teleac, NPS) de thema-avond ‘Iedereen kan internetten’ uit op Nederland 2 om 20.55 uur).

Niet alleen is  internet nuttig , maar het levert vooral een positieve bijdrage  aan je kwaliteit van leven. Het internet voegt waarde toe in ons leven: door internet is gezond blijven makkelijker, kun je langer zelfstandig blijven, ben je minder alleen en wordt je leven leuker. Die eigenschappen van internet worden steeds belangrijker, met name voor ouderen.

Lees ook:Helft senioren denkt niet meer online te gaan
Lees ook:De allergemakkelijkste computer ter wereld
Lees ook:Ouderen hebben 33% minder kans op depressie door internet
Lees ook:27,6% van de 65-plussers internet niet
Lees ook:Veilig internetten

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>