Melkicoon Joris Driepinter komt terug

“Weet je nog wel, oooudje”…. Joris Driepinter, het stripfiguurtje dat reclame maakte voor melk van 1965 tot 1978 met de slogan ‘drie glazen melk per dag’. We zijn er groot en sterk mee geworden. Alle reden voor de Nederlandse Zuivelorganisatie hem nu opnieuw van stal te halen om het gezonde karakter van melk en zuivel te promoten. De boodschap is dat zuivelproducten rijk zijn aan voedingsstoffen.

Door het dagelijks drinken van drie pinten melk was de oorspronkelijke Joris Driepinter tot sterke staaltjes in staat, zoals het optillen van een olifant.

Veel van de teksten voor de Joris Driepinter-campagne werden geschreven door Mies Bouhuys. Er werden strips en verhalenboeken van Joris Driepinter uitgebracht.

Zijn tekst wordt opgepimpt tot ‘drie goede redenen om elke dag zuivel te eten of te drinken’.

Joris Driepinter maakt nog deze maand zijn rentree in de melkreclame en zal tot oktober 2012 te zien zijn.

Lees ook:Melk is niet goed voor elk…….
Lees ook:Melk de witte sloper
Lees ook:Melk drinken in de kindertijd heeft goed effect heeft op fysieke vaardigheden ouderen
Lees ook:Het gaat beter met Mies Bouwman (84)
Lees ook:De perfecte cappuccino zonder melkopschuimer

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>